Birdwatching news and bird photography from Azerbaijan- by Kai Gauger and Michael Heiß

Donnerstag, 20. Juni 2019

First Crested Honey-buzzard and calcarata- Citrine Wagtail observed in Azerbaijan

Photos © Richard Ek


Contemporary to two guided birding tours, several small and self-organised birding groups visited Azerbaijan this spring. One of them, consisting of three Swedish birdwatchers, managed to observe two new sub-/species at once for the country! 

Between the 23 and 26 May, Richard Ek, Olof Strand and Jesper Segergren went birding in the southern part of Azerbaijan. While searching for Shikras around Masalli on 23 May, the three spotted a Crested Honey-buzzard (Pernis ptilorhyncus) migrating north. Although Crested Honey-buzzards are wintering in Israel in increasing numbers (https://www.birds.org.il/article-page.aspx?langID=2&articleId=328) and are regularly observed in Batumi (Georgia) on autumn migration (https://www.batumiraptorcount.org/migration-count-data#annual-totals), there was no documented observation of this species in Azerbaijan until now. Previous claims of this species have been undocumented or considered as potential hybrids with European Honey-buzzards.






Just two days later the group had luck again. In the lagoons of Kizil Agach Bay they found a Southern Citrine Wagtail (Motacilla citreola calcarata) on 26 May. This subspecies, recognisable by its black instead of greyish back, normally occurs in Eastern Iran and Central Asian mountains, wintering in lowlands from Southern Afghanistan East to Myanmar (https://www.hbw.com/species/citrine-wagtail-motacilla-citreola). Apart from being the first sighting in Azerbaijan, this might only be the second observation of the subspecies in the Western Palaearctic after one individual in Anatolia (Turkey) on 18 May 2011 (http://tarsiger.com/news/index.php?p=news&find_button=hae&sp=find&lang=eng&place=&country=&species=87410&day=0&month=0&year=0&p_nr=0).




10 Kommentare:

  1. Dearest Esteems,

    We are Offering best Global Financial Service rendered to the general public with maximum satisfaction,maximum risk free. Do not miss this opportunity. Join the most trusted financial institution and secure a legitimate financial empowerment to add meaning to your life/business.

    Contact Dr. James Eric Firm via
    Email: fastloanoffer34@gmail.com
    Whatsapp +918929509036
    Best Regards,
    Dr. James Eric.
    Executive Investment
    Consultant./Mediator/Facilitator

    AntwortenLöschen
  2. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    AntwortenLöschen
  3. Hard to ignore such an amazing article like this. You really amazed me with your writing talent. Thank you for sharing again.토토

    AntwortenLöschen
  4. I am always searching online for posts that can aid me. Thanks! 토토

    AntwortenLöschen